05-18-2020, 11:34
Drogi Xsternie pamiętaj, że VIP, SVIP, SPAWNERY = działanie serwera. Rzeczy niedochodowe, a kosztowne w utrzymaniu nigdy nie będą istniały. A ten serwer istnieje dzięki inwestycjom graczy. Gdyby przestali kupować wszystkie rzeczy premium pewnie długo by serwer już nie postał. Tak mi się wydaje. I po to właśnie jest zrobione tak jak jest zrobione. Po drugie, osoby które twierdza, że na kaktusach się nie opłaca po prostu niepoprawnie to kalkulują. Wykaże to na szybko:
Cena 100 skóry = 1000 na skupie
Cena 100 kaktusów = 200 na skupie
Cena 100 trzciny = 300 na skupie
W plecak kupując setkami wchodzi 2300 przedmiotów.
Średnia cena skóry na zarabiarce - 700
Średnia cena trzciny na zarabiarce - 150
Średnia cena kaktusów na zarabiarce - 50? Bo jest też ich trochę "FREE"
Zarobek na plecaku skóry - 6900
Zarobek na plecaku trzciny - 3450
Zarobek na plecaku kaktusów - 3450
To kwoty jakie zarabia korzystający. Właściciel zarabia odpowiednio:
Skóra = 16 100
Trzcina = 3450
Kaktus = 1150
I teraz spójrzmy na koszty budowy poszczególnego zarabiania.
Porządna kaktusiarka, niech ma... 10 000 kaktusów do rośnięcia. Koszt? Lecąc maksymalnie po kosztach...
10k piasku = 100k $
Budulec - netherrack = 4 diaxowe kilofy. Niech nawet kupione - 100k
Oświetlenie - glowstone = kopiąc netherrack można go przynieść wystarczająco, aczkolwiek kaktusom nie jest potrzebne.
Podkład z solid ice żeby sie nie bugowało. Załóżmy, że postawiona jest na szerokości 100, 4 platformy po 7 i jedna po 8. Potem reszta trafia do hopperów. To daje 36 długości, 100 szerokości = 3600 solid ice = 3.6kk
I załóżmy, że wykupowane byłoby codziennie całe i generowało dochód rzędu... 70 skrzynek kaktusów wykupowanych codziennie. Zarobek dla właściciela? 70 * 54 * 64 /100 * 50 = 120 960$
Zwrot kosztów budowy? 31 dni
Liczenie trzciniarki byłoby bardziej czasochłonne i wymienianie co potrzebne, więc założę, że trzciniarka na 15k pistonów będzie kosztowała 15kk i również generowała 70 skrzyń trzciny dziennie. Ponownie - 70 * 54 * 64 / 23 * 362 880$ Zwrot kosztów budowy? 41 dni.
Krowiarka na 100 spawnerów - 152kk. Ilość skóry z 24h afku? 40 skrzyń (spawner liczę po 1.5kk, a te doliczone 2kk to repeatery, redstone, sticky pistony, hoppery itd)
40 * 54 * 64 / 100 * 700 = 967 680
Czas zwrotu inwestycji - 157 dni.
I podsumowując. Faktycznie, mniej graczy idzie zarabiać na kaktusach niż na skórze. Ale z VIP'em czasowo zarobisz więcej na kaktusach niż na skórze bo jest mniej do przebiegnięcia do sklepu i sprzedajesz wszystko 4 kliknięciami, nie jak na skórze 23 kliknięciami. Trzcina generuje taki sam dochód dla zarabiających na niej jak kaktus, ale trzeba się naklikać. I VIP nic nie pomoże.
A skóra to co z tego, że generuje duży dochód? Skoro inwestycja w krowiarkę na 100 spawnerów zwraca się 5 miesięcy? A jak ktoś nie chce podjąć takiej inwestycji na długi czas to wyda na sms. Nadal poniesie duży koszt.
Według mnie skóra jest takim "play to win" bo spawnery są łatwo dostępne na serwerze, jest ich masa, a inwestycja w nie to długoterminowa zabawa. Do własnego przemyślenia, ale według mnie zmienienie tego w taki sposób, aby coś co może mieć każdy małym kosztem (kaktusy) na bardziej opłacalne niż coś tak drogiego w budowie jak krowiarka będzie nie fair wobec osób korzystających z tego i spowoduje duże problemy na serwerze. Większe niż obecne pod względem ekonomicznym, ale ja osobiście jako gracz po zainwestowaniu na 5 miesięcy gotówki w grze ($) wkurzyłbym się gdyby okazało się, że mogłem zainwestować gotówkę na 30 dni ( a po poprawieniu cen na większe na 20 dni) i mieć podobny dochód. Bo nie uwierzę, że gdyby kaktus na skupie stał 300, to cena kaktusa w zarabiarce nie poszłaby w górę do 100/120/150 i zwiększyła dochody z niego. To zamknięte koło.
A edycję i dopasowanie cen skupów i sklepów robi się przed wystartowaniem serwera nie w trakcie jego istnienia. Bo zbudowanie gospodarki na określonym systemie nie może zostac zaburzone, bo można wywołać inflację lub hiperinflację (patrz Sejm Polski) i polityka socjalna tego kraju
Ale dalej w temat nie wnikam, bo to już dyskusja na poziomie ekonomii itd. a po co to komu. A po drugie, za mało wiem by się jej dopuścić.
Pozdrawiam!
Cena 100 skóry = 1000 na skupie
Cena 100 kaktusów = 200 na skupie
Cena 100 trzciny = 300 na skupie
W plecak kupując setkami wchodzi 2300 przedmiotów.
Średnia cena skóry na zarabiarce - 700
Średnia cena trzciny na zarabiarce - 150
Średnia cena kaktusów na zarabiarce - 50? Bo jest też ich trochę "FREE"
Zarobek na plecaku skóry - 6900
Zarobek na plecaku trzciny - 3450
Zarobek na plecaku kaktusów - 3450
To kwoty jakie zarabia korzystający. Właściciel zarabia odpowiednio:
Skóra = 16 100
Trzcina = 3450
Kaktus = 1150
I teraz spójrzmy na koszty budowy poszczególnego zarabiania.
Porządna kaktusiarka, niech ma... 10 000 kaktusów do rośnięcia. Koszt? Lecąc maksymalnie po kosztach...
10k piasku = 100k $
Budulec - netherrack = 4 diaxowe kilofy. Niech nawet kupione - 100k
Oświetlenie - glowstone = kopiąc netherrack można go przynieść wystarczająco, aczkolwiek kaktusom nie jest potrzebne.
Podkład z solid ice żeby sie nie bugowało. Załóżmy, że postawiona jest na szerokości 100, 4 platformy po 7 i jedna po 8. Potem reszta trafia do hopperów. To daje 36 długości, 100 szerokości = 3600 solid ice = 3.6kk
I załóżmy, że wykupowane byłoby codziennie całe i generowało dochód rzędu... 70 skrzynek kaktusów wykupowanych codziennie. Zarobek dla właściciela? 70 * 54 * 64 /100 * 50 = 120 960$
Zwrot kosztów budowy? 31 dni
Liczenie trzciniarki byłoby bardziej czasochłonne i wymienianie co potrzebne, więc założę, że trzciniarka na 15k pistonów będzie kosztowała 15kk i również generowała 70 skrzyń trzciny dziennie. Ponownie - 70 * 54 * 64 / 23 * 362 880$ Zwrot kosztów budowy? 41 dni.
Krowiarka na 100 spawnerów - 152kk. Ilość skóry z 24h afku? 40 skrzyń (spawner liczę po 1.5kk, a te doliczone 2kk to repeatery, redstone, sticky pistony, hoppery itd)
40 * 54 * 64 / 100 * 700 = 967 680
Czas zwrotu inwestycji - 157 dni.
I podsumowując. Faktycznie, mniej graczy idzie zarabiać na kaktusach niż na skórze. Ale z VIP'em czasowo zarobisz więcej na kaktusach niż na skórze bo jest mniej do przebiegnięcia do sklepu i sprzedajesz wszystko 4 kliknięciami, nie jak na skórze 23 kliknięciami. Trzcina generuje taki sam dochód dla zarabiających na niej jak kaktus, ale trzeba się naklikać. I VIP nic nie pomoże.
A skóra to co z tego, że generuje duży dochód? Skoro inwestycja w krowiarkę na 100 spawnerów zwraca się 5 miesięcy? A jak ktoś nie chce podjąć takiej inwestycji na długi czas to wyda na sms. Nadal poniesie duży koszt.
Według mnie skóra jest takim "play to win" bo spawnery są łatwo dostępne na serwerze, jest ich masa, a inwestycja w nie to długoterminowa zabawa. Do własnego przemyślenia, ale według mnie zmienienie tego w taki sposób, aby coś co może mieć każdy małym kosztem (kaktusy) na bardziej opłacalne niż coś tak drogiego w budowie jak krowiarka będzie nie fair wobec osób korzystających z tego i spowoduje duże problemy na serwerze. Większe niż obecne pod względem ekonomicznym, ale ja osobiście jako gracz po zainwestowaniu na 5 miesięcy gotówki w grze ($) wkurzyłbym się gdyby okazało się, że mogłem zainwestować gotówkę na 30 dni ( a po poprawieniu cen na większe na 20 dni) i mieć podobny dochód. Bo nie uwierzę, że gdyby kaktus na skupie stał 300, to cena kaktusa w zarabiarce nie poszłaby w górę do 100/120/150 i zwiększyła dochody z niego. To zamknięte koło.
A edycję i dopasowanie cen skupów i sklepów robi się przed wystartowaniem serwera nie w trakcie jego istnienia. Bo zbudowanie gospodarki na określonym systemie nie może zostac zaburzone, bo można wywołać inflację lub hiperinflację (patrz Sejm Polski) i polityka socjalna tego kraju
Ale dalej w temat nie wnikam, bo to już dyskusja na poziomie ekonomii itd. a po co to komu. A po drugie, za mało wiem by się jej dopuścić.
Pozdrawiam!
(05-18-2020, 09:41)xsternikk napisał(a): No dobrze rozumiem, masz rację popieram ją.A co do "plotek" to zostały celowo rozpuszczone dla zabawy, fajna była reakcja graczy, że nagle konta z kaktusiarkami chodziły za grube miliony haha... a było to wywołane cenami skóry, którą przez chwilę czerniutki ze sporą krowiarką wygenerował na "FREE" i przebijałeś się Ty, SzymeGG, Fade, Myszak i kilka innych osób (wasze nicki zapamiętałem, więc wymieniam dla przykładu) promocjami na skórze i zbiliście ją wszyscy razem z 7k/1000 do 3k-4k/1000 w dniach promocji. Po tym było walne zgromadzenie serwera i teraz prawie jednomyślnie na zarabiarkach skóry cena ustaliła się w okolicach 7k/1000. Takie poczynania gdyby się powtórzyły mogłyby calkiem zrujnować zarabiarki i graczy którzy w nie zainwestowali.
Fakt niektórzy gracze by nie oburzyli, że skóra by staniała, chodź kiedyś krążyły plotki (chyba że to prawda tylko nie weszła w życie, że cena skóra miała się obniżyć a kaktusów podnieść).
Aczkolwiek są takie dni, że skóra u wszystkich graczy jest wykupiona i gracze nie mają na czym zarabiać bo np. kaktusy się im nie opłacają (nie wszystkim ale zdążają się takie osoby)
Niestety nie kojarzę nie oglądam Harrego Pottera.
Dobrze wspomniałeś, podnieść ceny produktów. Teraz na serwie szybko kasę się zdobywa więc dlaczego co niektórzy zaniżają ceny np. Becona zawsze chodziły po 20-22k a teraz 17-18k.
Na koniec chce dodać, że jak to jest ciężka decyzja gdyż rozumiem ten fakt, to może łatwiej by było dodać na /warp skup tabliczkę jak jest na /warp vip, że 2k kaktusów sella się jednym klik . Bo specjalnie kupować vipa, svipa aby kaktusy sprzedawać lekko mija się z celem. Może taka tabliczka bardziej zachęci do zarabiania.
______________________________________________________________________________________________
Pomogłem? Daj Rep+
Keep calm or you will be punished.
Pomogłem? Daj Rep+
Keep calm or you will be punished.