1.
Terra, zachowaj kulturę wypowiedzi, bo na tą chwilę próbujesz się unosić, a jak administracja pilnuje porządku na serwerze to płaczesz, że cię ukarała i jakie to bezprawie i samowola. Nie, nie ja zarobiłem na spawnery Fade. Ale on też na nie zarobił tylko na początku, gram tu bez przerw od ponad roku i nie widziałem go jeszcze, żeby zarabiał samodzielnie. I nie zamierzam mu zabronić zarabiać, tylko ujednolicić to każdemu obecnemu na serwerze.
2.
Tomaszek, pisałem na przykładzie, że zbijając ceny w zarabiarkach dajemy duże ilości kasy nowym i ceny produktów będą rosły w górę, aż osiągną takie ceny jak podałem lub wyższe/niższe, nie jestem w stanie tego w 100% przewidzieć. To tylko przykład.
3.
Fade - super, że się wypowiadasz jak to źli ludzie zbili cenę skóry, która była unormowana, ale o ile się nie mylę, to aktualnie twój archu ma najniższą cenę skóry na serwerze, przeskoczyłeś nawet ceny na wyspie Dragons. Także w temacie normowania cen do jednej, jesteś niestety w tyle, bo wcześniej również byłeś jednym z pierwszych którzy poszli za czyjąś mega tanią krowiarką. A jednocześnie, jednym z pierwszych którzy to zaproponowali, by ją ujednolicić, bodajże we wrześniu zeszłego roku. Taki.... ewenement.
4. Ja rozumiem, że każdy chciałby mieć pieniądze za stanie w miejscu, ale żeby mieć kasę za stanie w miejscu ktoś musi nie stać w miejscu. Zarabiając na skórze przy cenie 7000/1000 zarabiający ma zysk 6900$ dla siebie (przy zakupie 2300 skóry). Produkując swoją trzcinę na 2300 trzciny ma dokładnie tyle samo. Więc unormowanie ceny na poziomie 7000 budzi do życia trzciniarki, ponieważ są równie opłacalne dla posiadacza, bez robienia zarabiarki co zarabianie na skórze u kogoś. A masz to na własny rachunek.
5. Temat walki o to, aby serwer pobudzić do życia, jak część z was tutaj pisze to niestety temat rzeka, w którym robię co mogę, ale nie przeskoczę pewnych barier kontaktu i działań. Co mogę zrobić samodzielnie to staram się zrobić. Wybaczcie, pewnych rzeczy nie przebiję ani wojną, ani pokojem.
A wracając do tematu. Padają fajne propozycje, ale...
Nik0 - ustawienie skóry na zasadzie progów posiadam x, więc wystawiam za x - trzeba by dorzucić jednego moda, którego jedynym zadaniem byłoby posiadanie listy wszystkich krowiarek i codzienne sprawdzanie, czy każda trzyma się progu. Czyli codziennie sprawdzić ile kto ma spawnerów, porównać z progami i jazda dalej. To byłyby kary nigdy się nie kończące i robota bez końca. Pomysł fajny, ale niewykonalny.
Lolek00709 - zgadzam się z tym faktem, ale każdy ruch ceny dowolnego przedmiotu na /warp sklep czy vip czy svip powoduje gigantyczne i nieodwracalne zmiany w ekonomii. Ten błąd został popełniony już przy dodaniu skóry, a jak nie ma nowych edycji, tak nie ma możliwości nagłej i dużej zmiany w sklepie, cenach czy prób unormowania tego na podstawie widzianych błędów i problemów z edycji poprzedniej. Mam nadzieje, że to zrozumiałe co piszę.
Moim prywatnym przemyśleniem idąc za ciosem brutalnych zmian w cenach byłaby likwidacja zarabiarek i wtedy każdy miałby takie farmy i takie zarabiarki na które go "stać" czasowo żeby osobiście ogarnąć. Wtedy każdy ma równe szanse prawda? Ale to chyba zbyt brutalny cios wobec graczy i według mnie niemożliwy do zrealizowania. Chyba, żeby specjalnie pod to napisać skrypt, który uniemożliwia graczom tworzenie sklepów o cenach niższych niż na /warp sklep dla przedmiotów możliwych do zdobywania z farm/zwierząt. Czyli dyń, trzciny, piór, mięs, kaktusów, skóry itd itp. Bez sensu prawda? A jednak jak genialne i równouprawniające rozwiązanie.
Zrozumcie, zmiany które chcielibyśmy wprowadzić na serwerze nie mają na celu ingerowania w obecnie istniejące ceny w sklepach serwera (sklep, skup, vip, svip), czy dorzucenie do gry możliwości zdobycia przedmiotów, które wprowadzą gigantyczne i nieodwracalne zmiany w ekonomii i rozgrywce. Raz jeszcze, ten błąd został popełniony przy dodawaniu skóry, a jeszcze wcześniej przy zaniżaniu ceny przedmiotu o najniższym koszcie budowy i największym dochodzie z racji ilości - KAKTUSÓW. Jedyne co możemy teraz zrobić to zapobiegnięcie pogłębianiu się problemu, bo skutków poprzednich działań nie zmienimy. I to nadal jest tylko w tematyce tego serwera, bez tworzenia nowego serwera czy nowej wersji, bo większość z was jest świadoma jak sprawa wygląda i jak bardzo jest niewykonalna. Stąd założony temat i dyskusja jak zrobić, aby skóra nie rujnowała serwera aż tak radykalnie i dynamicznie.
Dlatego ja podtrzymuję propozycję ze swojej strony, aby ujednolicić cenę skóry, tak aby osoby które się napracowały czerpały dochód w pewnym stopniu ze swojej pracy (zdobycie spawnerów), a jednocześnie nowym graczom opłacało się po wejściu na serwer korzystać z własnych farm i sprzedawać swoje produkty (sprzedawanie przedmiotów z własnej farmy kaktusow, trzciny czy dyń, aby było zbliżone do tego, co taki człowiek zarobi latając na skórze u kogoś).
Spójrzcie na to w taki sposób, że dla mnie osobiście, gdy mam czas biegać ze skórą u kogoś, a mieć swoją trzciniarkę i zarabiać z niej tyle samo i biegać u siebie - biegałbym u siebie. Przecież dzięki temu, afczący tylko dla zarabiarki odpadają z rywalizacji o bogactwo i dużą ilość punktów, bo nikt im nie generuje kasy na koncie
I proszę o kierunkowanie się w dyskusji na temat, a nie ogólną dyskusję o serwerze, ponieważ nie o to jest pytanie. Dziękuję
P.S. Gdybym miał uprawnienia zmiany cen w sklepie, sam osobiście mogłbym oferować zmianę np. ceny na warp sklep za skórę z 1000$ za 100 sztuk na np. 800$ za 100 sztuk i wtedy kombinujcie. Tylko spójrzcie na to tak, że wtedy spada dochód obu stron i ponownie gracze nowi poczują się rażeni piorunem, bo nie są w stanie uzyskać takiego dochodu z żadnego źródła, jak uzyskali gracze którzy zaczęli rok wcześniej i zebrali pokaźne majątki.
P.S.2 Pamietajcie, że serwer który działa na jednej edycji od kilkunastu lat, a jednocześnie trzyma przy sobie graczy, którzy np. tylko afczą ze skórą i wykorzystują kasę zarobioną z tego (Fade wydaje mi się, że jest dobrym przykładem), czy graczy którzy postawili sobie za cel gromadzenie majątku bez większych inwestycji (tomaszek123321 to chyba może być o tobie co?) nie przeskoczy nikt w miesiąc czy pół roku. No chyba że wyłoży gruby realny hajs, co jest bezcelowe, to tylko klocki. Więc zawsze w serwerach bezedycyjnych nowy gracz = poszkodowany na starcie gracz, ale z latwiejszym startem. Bo przecież z zarabiania może pierwszego dnia być stosunkowo bogaty, zaczynając 5 lat temu nie było aż tak łatwo.
______________________________________________________________________________________________
Pomogłem? Daj Rep+
Keep calm or you will be punished.